kathleen vg

bij juf Kathleen.

Hallo allemaal, welkom in de muizenklas.
Amedee, de klaspop ,wordt dit jaar onze beste vriend. Hij staat altijd paraat voor een babbeltje en een knuffel. Want welbevinden staat hier op de eerste plaats.
In de verschillende klashoeken (bouwhoek, experimenteertafel, boekenhoek, automat, lichttafel, poppenhoek, speelmat en noem maar op…) krijgen we de kans om al spelend de wereld te ontdekken. Alles vertrekt vanuit de beleving van jullie kleuter. Daarom werken we met thema’s waarbij we telkens nieuwe input geven, gericht naar de noden van de kinderen.
Indrukken kunnen verwerkt worden tijdens het spel, maar ook op een creatieve manier : zoals kleven, schilderen,… Daarom is het belangrijk dat we deze technieken dagelijks inoefenen.
Aan onze klas is ook een leuke tuin waar we bij mooi weer kunnen ravotten en fietsen.
Onze juf helpt waar nodig, maar begeleidt ons in het verdere proces van zelfstandigheid. Boekentasjes wegzetten, jassen aan en uit, opruimen, brooddozen en flessen in de juiste bak zetten…ik mag het hier allemaal.
Op mijn eigen tempo word ik zo een knappe kleuter.